PGB zorg voor jongeren

Het voordeel van een persoonsgebonden budget (PGB) is dat u zelf kunt bepalen wie u zorg verleent en wanneer. Wij komen veel mensen tegen die erg tevreden zijn met hun PGB. Het bijhouden van de financiën en administratie wordt echter vaak als belastend en ingewikkeld ervaren. Het gebeurt zelfs dat mensen niet (durven) kiezen voor een PGB, omdat ze tegen alle administratieve rompslomp opzien.

Stichting Vita Sana neemt alle administratieve en financiële werkzaamheden uit handen!

De stichting heeft transparantie en duidelijkheid hoog in het vaandel staan. Stichting Vita Sana ziet het als haar taak om op een zorgvuldige en juiste wijze met de PGB-gelden om te gaan en openheid van zaken te geven aan de budgethouder. Eén- of tweemaandelijks, afhankelijk van het aantal betalingen, krijgt de budgethouder een financieel overzicht waarop duidelijk af te lezen is welke PGB-uitgaven er gedaan zijn en aan welke zorgverleners.

In 2015 gaat de langdurige zorg via de AWBZ in Nederland volledig op de schop. Op de pagina ”Hervorming van de langdurige zorg” leest u hier mee rover